Tuesday, December 19, 2006

Бактерията "контрольор"





Както много други земни градове, София (България) има система за масов градски транспорт. В тази система паразитират получовешки индивиди, чиято единствена цел е да направят пътуването на гражданите колкото се може по-некомфортно, както и да съберат колкото се може повече пари като възнаграждение за изключителната услуга, която предлагат. Терминът, който е въведен за обозначаване на тези намиращи се на ранен стадий от развитието си многоклетъчни, е "контрольори".



Подробности относно системата за таксуване в градския транспорт



В същността на системата за таксуване е заложена концепцията на т. нар. "билети" - малки ивици хартия, които са предназначени да дават легитимен достъп на пътниците до едно конкретно транспортно средство. Билетът обикновено струва 0,40 български лева, което като цяло се равнява на около 0,20 американски цента, или на четвърт бира, за да бъдем по-универсални. Всъщност Столичната компания за градски транспорт (СКГТ) е изобретила много различни форми на "билети", с променлива цена, форма, предназначение, цвят, а понякога и вкус, демонстрирайки по този начин своите порочни надежди да събере колкото  се може повече пари от обърканите пътници.



Както и да е, щом се доближите до транспортното средство, за да пътувате легитимно и да не бъдете атакувани от тайфа кръвожадни "контрольори", вие трябва:



1. Да се качите в транспортното средство.



2. Да извършите маневра и да заемете поне едно свободно място, преди някоя възрастна госпожа да се е настанила там.



3. Да извадите билета от джоба си, или, в случай на неотложна нужда, да си закупите от шофьора. Имайте предвид, че билетите, продадени от шофьора, носят специален надпис, който може да доведе до публично неуважение или дори до опити за унижаване на купувача.



4. Да поставите билета в перфоратор - примитивна система за кодиране, който поставя псевдослучайна комбинация от неизличими отвори върху вашия билет. Комбинацията е еднаква за всички перфоратори в транспортното средство, но е различна за различните транспортни средства и се сменя ежедневно.



5. Наслаждавайте се на пътуването!



Психологията на "контрольора"



Разсъдъкът на софийските контрольори се състои единствено от елементарни познания, най-вече поради ранния стадий на тяхната еволюция (в еволюционната стълбица те се намират някъде между хлебарките и мухлясалите сиренІ). Поведенческият модел на контрольорите е твърде зашеметяващ. Контрольорите са дневно активни организми, което означава, че те ловуват предимно денем, докато през нощта софийската транспортна система се превръща в джунгла, обитавана от организми на различен еволюционен стадий, което я прави непоносима за контрольорите. През деня контрольорите са склонни към качване в произволно транспортно средство и към атакуване на всички пътници, като им искат пари и правят пътуването им ужасно. Освен прилагането на физическа сила, единственият начин да се отървеш от контрольора е да му платиш или да му покажеш перфориран билет. Билетите за градски транспорт оказват много силно въздействие върху контрольорите, което учените приписват на защитната линия, използвана за предпазване от фалшификация. Допълнително контрольорите са надарени с поразителната способност да декодират и проверяват за половин секунда кодираните данни, перфорирани върху билета ви, поради което е невъзможно да го използвате в друго транспортно средство. В яростта си от това, че му се е изплъзнала още една потенциална плячка, контрольорът демонстрира гняв чрез сатанински ритуал, раздирайки билета на две части. Ако контрольорът не намери жертва, незащитена от билет или пари, той слиза от автобуса на следващата спирка и връхлита към следващото транспортно средство, което види, търсейки плячка.



В случай че не сте в състояние или откажете да платите глобата или пък откажете да пожертвате половината от билета си за контрольора, той ще стане твърде агресивен. Той ще демонстрира опит да ви атакува директно, но няма да го направи, защото повечето пътници в градския транспорт мразят контрольорите и ги събират за сапун. На следващата спирка контрольорът ще ви накара да слезете от транспортното средство, за да може да ви атакува на място, където няма достатъчно интелигентни организми, които да ви помогнат. Накрая ще ви напише акт за астрономична по размер глоба просто за себеуважение - контрольорите не получават парите от актовете за глоби, които съставят.



Как да се отървем от контрольори



Както можете да заключите, контрольорите са доста тъпи и е лесно да ги объркате толкова много, че тяхната примитивна нервна система да спре да функционира за известно време и да ви оставят на мира. Някои от начините да объркате контрольор са следните:



• Говорете чужд език - лингвистичните способности на контрольорите достигат едва до произнасянето на фразата "Карти и билети!" и със сигурност не разбират чужди езици.



• Игнорирайте контрольора - правете се на глух, сляп и безчувствен - не реагирайте по никакъв начин на действията на контрольора.



• Избягайте от контрольора - в по-скоро претъпканите превозни средства имате шанс да се измъкнете навън на следващата спирка, преди контрольорът да ви е напипал - трябва единствено да го забележите навреме.



• Движете се в група - контрольорите са склонни да избягват групи от по 7-8 и повече души, които изглеждат в добро здраве.



Заключение

Както можете да забележите, контрольорите са по-скоро отблъскващи многоклетъчни организми, които човек може да открие в софийския градски транспорт. Въпреки това е лесно човек своевременно да се отърве от тях.



Всичко това е вярно! Авторът обаче е подценил някои важни факти.

Първо. Контрольорите са развили племенен начин на лов: движат се в малки групи, обикновено по двама или трима, но не е рядкост да бъдат забелязани и в групи от по 4-5. Съществува забележима връзка между теглото на контрольорите и техния брой: колкото повече контрольори виждате, толкова по-тежки са те. Бъдете внимателни. Разбира се, те не се качват в превозното средство през една и съща врата. Инстинктите ги принуждават да се качват в транспортното средство от двата срещуположни края и да ловуват, докато се срещнат в средата. Може да имате късмет да се отървете от контрольора, ако точно в секундата, преди да бъдете "проконтролирани", контрольор в другия край на превозното средство има нужда от помощ - всички контрольори вкупом се втурват да му помагат, оставяйки останалите пътници на мира. След като приключат с помощта, контрольорите своевременно продължават "контролирането" от мястото, където са прекъснали. Тази поведенческа реакция води до твърде импозантни последици, ако междувременно няколко пътника са сменили местата си - за контрольора те изглеждат непроверени и той се опитва да "проконтролира" отново.



Второ. Не е толкова лесно да се отървете от контрольор, преструвайки се на глух, тъп, сляп и т.н. Инвалидите и хората с увреждания ползват някои отстъпки; въпреки това те трябва да са регистрирани в СКГТ и да носят картата в себе си.



Трето. Ако пътникът откаже да даде на контрольора желаната сума, той го пришпорва да напусне транспортното средство, често придружен от членовете на контрольорското племе. Би било ГОЛЯМА ГРЕШКА, ако се поддадете на това му желание: на спирката цялата глутница наобикаля в кръг плячката и с голяма степен на агресия и неуважение започва да иска пари. Често жертвата просто се предава, за да бъде оставена на мира.



Четвърто. Най-добрият начин да се отървете от контрольор е да претендирате, че нямате пари. НИКАКВИ. ИЗОБЩО. Обикновено глобата е 10 пъти по-висока от цената на билета. След като отречете да имате каквито и да било пари, контрольорите започват да искат все по-малки суми и накрая молят за въпросната "четвърт бира". НЕ! Не му давайте нищичко! Като види, че не може да изкопчи нищо от вас, той ви оставя на мира и отива да контролира други пътници.


                                                                             От: неизвестен автор
 

No comments: